معرفی مجموعه Axfinancials و کارگزاری One Financial Markets

از حدود 15 سال پیش که پای بروکرهای فارکس به مارکت ایران باز شد کارگزاری های زیادی به ایران آمدند.

برخی از آنها خدمات مناسبی را ارائه داده و همچنان پابرجا هستند و بروکر هایی نیز بوده اند که سطح بسیار پایینی داشته و باعث ضرر و زیان افراد زیادی گشته اند .

در ده سال گذشته که بحث تحریم ها در ایران جدی تر شده است تعداد زیادی از بروکر های معتبر اروپایی که قبلا با ایران فعالیت میکردند , به همکاری خود خاتمه دادند و عملا در حال حاضر بروکر معتبر اروپایی که قادر به ارائه سرویس به معامله گران ایرانی ساکن ایران باشد وجود ندارد

دلیل اصلی این مطلب هم ، تحریم های ایران و از آن مهمتر جهت گیری های سازمان FATF است . در زیر در خصوص بروکر Axfinancials می خوانید.

حذف ایران از لیست سیاه

در سال 2015 این سازمان نام ایران را از لیست سیاه و “اقدامات مقابله ای” حذف نمود و این مطلب باعث شد برخی بروکر ها بتوانند تحت برخی اقدامات سخت گیرانه با رگوله های غیر آفشور خود با ایران فعالیت نمایند.

اما هر لحظه بیم این می رود که با ورود مجدد ایران به لیست سیاه , این بروکر ها نیز قادر به ادامه کار با ایران نبوده و مشتریان آنها مجبور به بستن معاملات خود و ترک این بروکر ها شوند.

ارائه خدمات در بروکر اروپایی

با توجه به اتفاقات ذکر شده , تنها یک راه برای فعالیت بدون دردسر برای معامله گران ایرانی در بروکر های طراز اول اروپایی باقی مانده است و آن هم ثبت نام  با پاسپورت ایرانی و مدرک تاییدیه آدرس غیر ایرانی است .

اما همان گونه که میدانید این کار , اقدام ساده ای نیست و هر شخص نیاز به اقامت در یک کشور خارجی را برای این کار دارد که طبیعاتا برای همه مقدور نمی باشد.

در این میان , مجموعه بروکر AXfinancials امکان ارائه خدمات یکی از معتبرترین بروکر های اروپایی به معامله گران ایرانی را فراهم آورده است .

این بروکر , کارگزاری One Financial Markets می باشد که در ادامه بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد .

دقت نمایید که این کارگزاری نیز همانند تمامی بروکر های اروپایی معتبر برای ایرانیان ساکن ایران افتتاح حسابی انجام نمی دهد و چنانچه هر شخصی نیز به ساپورت بروکر مراجعه کرده و در این خصوص سوالی بپرسد , دقیقا همین پاسخ را در خصوص عدم امکان فعالیت با ایرانیان ساکن ایران دریافت می نماید.

اما همان گونه که ذکر گردید , امکان انجام این کار از طریق مجموعه AXfinancials ایجاد شده است .

نحوه انجام آن نیز به این صورت می باشد که برای تمامی معامله گران ایرانی , یک مدرک تاییدیه آدرس توسط مجموعه AXfinancials تهیه شده و از آن پس , این مشتریان عملا یک معامله گر ایرانی ساکن در یک کشور خارجی محسوب می شوند .

افتتاح حساب در AXfinancials

معامله گران ایرانی پس از انجام مراحل مقدماتی ثبت نام و در زمان ارسال مدارک, تنها یک تصویر از پاسپورت خود به مجموعه Axfinancials ارائه می نمایند .

حدود 24 ساعت بعد و در صورتی که تصویر پاسپورت مشتری مورد تایید باشد , یک حساب در بروکر One Financial Markets  برای مشتری باز شده و به ایمیل ایشان ارسال می گردد .

این ایمیل حاوی یک شماره اکانت متاتریدر به همراه پسوورد آن و همچنین نام کاربری و رمز عبور

مربوط به پنل کاربری در سایت بروکر One Financial Markets  می باشد و به این ترتیب از آن لحظه به بعد ,این فرد همانند سایر افراد ساکن در کشور های دیگر , مالک یک اکانت در کارگزاری One Financial Markets خواهد بود و میتواند به راحتی مشغول انجام معاملات شده و نسبت به شارژ و برداشت در این بروکر اقدام نماید (شارژ و برداشت نیز به صورت ریالی توسط وبسایت Maketp انجام می پذیرد)

دقت نمایید که هیچ هزینه ای بابت تهیه مدرک تاییدیه آدرس خارجی از مشتری دریافت نشده و تمام هزینه های مربوط به این کار , توسط مجموعه AXfinancilas پرداخت می گردد.

مشخص فنی بروکر One Financial Markets

حال که نحوه انجام ثبت نام در کارگزاری One Financial Markets  مشخص گردید به بررسی فنی این بروکر می پردازیم :

کارگزاری One Financial Markets  در سال 2007 (حدود 13 سال قبل) در کشور انگلستان و شهر لندن آغاز به کار کرد . این کارگزاری تحت نام C B Financial Services Ltd در انگلستان با شماره   6050593 به ثبت رسیده است.

دفتر اصلی این کارگزاری نیز در شهر لندن در آدرس زیر قرار دارد :

Level 2 36-38 Leadenhall Street ،London ،EC3A 1AT United Kingdom

همچنین این بروکر دفاتر فعال دیگری نیز در سایر کشور ها از جمله چین , کویت و امارات متحده عربی(دوبی) دارد.

بررسی رگولاتوری های One Financial

همان گونه که می دانید یکی از روش های بررسی هر بروکری توجه به رگولاتری های آن می باشد .

بروکر One Financial Markets توسط یکی از بهترین سازمان های رگولاتری دنیا یعنی FCA انگلستان رگوله شده است

سازمان های رگولاتری دنیا به چند دسته تقسیم بندی می شوند

رگوله های قدرتمند

دسته اول رگوله های قدرتمند و بزرگ در کشور های توسعه یافته همچون امریکا و انگلیس هستند که بروکر های معدودی موفق به عضویت در آنها می شوند .

رگولاتری های NFA امریکا , FCA انگلستان و ASIC استرالیا از آن جمله می باشند.

رگولاتری های آفشور

دسته دوم نیز رگولاتری های آفشور هستند که عموما در کشور های در حال توسعه و یا جزیره های کوچک قرار دارند که طبیعاتا رگوله شدن یک بروکر توسط آنها چندان امنیت خاطری برای مشتریان آن ایجاد نمی نماید

همان گونه که ذکر گردید بروکر One Financial Markets توسط سازمان FCA انگلستان و با شماره لایسنس 466201 رگوله شده است و این مطلب , بزرگی و اعتبار برند این کارگزاری را تا حدود زیادی نمایش می دهد

رگولاتری FSP

همچنین علاوه بر رگولاتری FCA , بروکر One Financial Markets  موفق به کسب رگولاتری FSP در آفریقای جنوبی نیز تحت لایسنس شماره 45784 گردیده است.

نکات فوق نشان میدهد که با یک بروکر طراز اول و استخوان دار رو به رو هستیم و آنچه اعتبار این کارگزاری را دو چندان می نماید توجه به پشتوانه و مالکیت آن است .

کارگزاری Axitrader

بروکر One Financial Markets بخشی از کمپانی بزرگ AXICORP می باشد . 

این کمپانی یکی از بزرگترین و معتبرترین شرکت های فعال در زمینه بازار های مالی در استرالیا است که به غیر از بروکر One Financial Markets  مالک کارگزاری بزرگ Axitrader نیز می باشد .

بروکر Axitrader  یکی از بزرگترین نام ها در صنعت بروکریج دنیا بوده و در بسیاری از لیست ها همواره در بین 10 بروکر بزرگ دنیا هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ کمیت , بزرگی و وسعت قرار دارد .

طبیعاتا وجود این کمپانی مادر به عنوان مالک کارگزاری One Financial Markets  راحتی خیال زیادی را به مشتریان آن داده و مزایای زیادی را به همراه دارد که یکی از بزرگترین آنها , وجود یک بنیه و پشتوانه مالی بسیار عظیم در پشت این بروکر اروپایی می باشد. در خصوص بنیه مالی قوی این کارگزاری و نشانه های آن در ادامه این مطلب نکات بیشتری را ارائه خواهیم نمود.

مزایای فنی

حال که جایگاه جهانی این کارگزاری را بررسی نمودیم به سراغ برخی از مزایای فنی آن خواهیم رفت :

1- کیفیت خدمات و نوع سرور

یکی از نکاتی که همواره معامله گران ایرانی با آن دست به گریبان هستند این است که هیچ یک از بروکر های صاحب نام , از طریق سرور های اصلی خود با مشتریان ایرانی فعالیت نمی نمایند و همیشه سرور دیگری را برای این منظور در نظر میگیرند

زمانی که یک معامله گر در حال ورود به پلتفرم متاتریدر می باشد , در ابتدا می بایست شماره اکانت و رمز عبور خود را وارد کرده و در کادر بعدی نوع سرور (دمو یا ریل) و نام آن را مشخص نماید .

برخی بروکر ها ممکن است دو یا چند سرور داشته باشند و شماره اکانت ایجاد شده برای آن معامله گر تنها در یکی از این سرور ها قرار دارد

تغییر نوع سرور می تواند باعث گردد که تمامی خصوصیات فنی بروکر دچار تغییر شود .

به عنوان مثال ممکن است بروکر X که دارای نام بزرگی نیز می باشد و رگولاتری های بزرگی نیز دارد سرور های شماره 1 و 2  را برای ارائه سرویس به مشتریان اروپایی خود که تحت رگولاتری y هستند در نظر گرفته باشد .

طبیعاتا چون سرور های شماره 1 و 2 تحت نظر رگولاتری ها می باشد , این بروکر نمی تواند برخی از شیطنت های نرمال بروکر ها را در آن انجام دهد و همواره باید بهترین خدمات را در این سرور ها ارائه نماید .

این خدمات می تواند مواردی مانند:

  • اسپرد مناسب
  • عدم وجود اسلیپیج های مخفی
  • سرعت بالا و عدم وجود تاخیر در اجرای معاملات
  • عدم وجود پلاگین های مختلف به جهت کنترل معاملات اسکلپ
  • عدم تغییر عمدی لوریج و عدم تغییرات قیمت به قصد کندل سازی و بسیاری موارد دیگر باشد .

اما همین بروکر برای ارائه خدمات به مشتریان ایرانی از سرور های 1 و 2 خود استفاده نمی نماید و سرور دیگری را(به عنوان مثال سرور شماره 3) برای این منظور در نظر میگیرد و چون این سرور مخصوص ارائه خدمات به مشتریان ایرانی و برخی کشور های دیگر مانند افغانستان و عراق و غیره است و از دید سازمان های رگولاتری بروکر نیز خارج است , بنابراین فاقد مزایای سرور اصلی بوده و خدماتی که در آن ارائه می شود هرگز کیفیت خدمات اصلی بروکر X را نخواهد داشت.

بزرگترین مزیت افتتاح حساب در این بروکر

پس از این مقدمه می بایست اشاره نماییم که یکی از بزرگترین مزایای بروکر One Financial Markets برای مشتریان ایرانی این نکته است که در این بروکر عینا همان خدمات فنی ارائه شده برای مشتریان اروپایی بروکر , به معامله گران ایرانی نیز ارائه میگردد و تمامی مشتریان ایرانی این کارگزاری می توانند در سرور اصلی این بروکر به معامله بپردازند .

در طی مدت زمانی که از فعالیت مشتریان ایرانی(از طریق مجموعه AXfinancials) با این کارگزاری میگذرد تمامی مشتریان به این نکته اذعان داشته اند که سرعت اجرای معاملات و عدم وجود مشکلاتی که در چند سطر قبل ذکر گردید , به وضوح در این بروکر قابل مشاهده است و این کیفیت در هیچ از بروکر های مشابه که دارای نام های بزرگی هستند و با ایران از طریق سرور های غیر اصلی خود فعالیت می کنند , دیده نمی شود.

سرور اصلی بروکر One Financial Markets  که تمامی مشتریان اروپایی نیز از طریق آن با این کارگزاری مشغول انجام معاملات خود هستند , سرور USA می باشد و اکانت متاتریدری که برای مشتریان ایرانی در این بروکر افتتاح خواهد شد نیز دقیقا در همین سرور قرار دارد.

2- امکان انجام معاملات بدون پرداخت سواپ

یکی از بزرگترین چالش هایی که بر سر راه معامله گران در مارکت فارکس قرار دارد , بحث سواپ وکم شدن مبالغی از موجودی افراد در قالب بهره شبانه است که در صورت باز ماندن معامله برای شب های بیشتر , رقم بسیار قابل ملاحظه ای میگردد.

Free Swap چیست؟

از چندین سال قبل , بسیاری از بروکر ها برای این که پرداخت بهره شبانه یا سواپ مانعی بر سر راه فعالیت مشتریان مسلمان نباشد , امکانی را تحت عنوان حساب های بدون سواپ(Free Swap) برای مشتریان کشور های مسلمان از جمله ایران فراهم نمودند.

تا این جای کار همه بروکر ها مانند یکدیگر هستند و تقریبا همگی حسابی را تحت عنوان حساب های بدون سواپ یا حساب های اسلامی برای مشتریان ایرانی در نظر میگیرند اما نکته قابل توجه در این نکته هست که اکثر این حساب ها فقط برای مدت زمان کوتاهی سواپ فری باقی می مانند  و در اکثر این کارگزاری ها , پس از چند روز مجددا هزینه های زیادی تحت عناوین مختلف از کاربر گرفته می شود .

این هزینه ها در حقیقت همان هزینه سواپ هستند که تحت اسامی مختلفی مانند Daily Fee یا هزینه نگهداری و غیره از حساب مشتری کسر می گردد و تعداد بروکر های معتبری که دارای حساب های بدون سواپ واقعی باشند بسیار در سطح دنیا اندک است.

در بروکر One Financial Markets تمامی حساب هایی که برای مشتریان ایرانی افتتاح می گردد به صورت بدون سواپ(Free Swap) یا اسلامی بوده و این ویژگی به صورت نامحدود و بدون هیچ گونه محدودیت زمانی می باشد .

این مطلب به این معنی است که کلیه مشتریان می توانند معاملات خود را برای تعداد روز های نا محدودی باز نگاه داشته و هیچ رقمی تحت هیچ نامی از آنها بابت سواپ کسر نخواهد شد.

این امکان , منافع بسیار زیادی برای معامله گران ایرانی به دنبال دارد و آنها را از پرداخت هزینه های گزافی که در بروکر های دیگر تحت عناوین مختلف از معاملات آنها کسر می گردد , معاف می نماید.

3- امکان دریافت بوناس 30 درصدی

ارائه بوناس در سالیان گذشته در بسیاری از بروکر ها مرسوم بود اما به جهت سو استفاده های زیادی که از این امکان انجام گردید(خصوصا توسط معامله گران ایرانی) , به مرور اغلب بروکر ها از ارائه آن منصرف شدند و یا با ایجاد تغییراتی در نوع بوناس ارائه شده , از کیفیت آن کاستند.

به عنوان مثال یکی از این تغییرات , عدم ارائه بوناس قابل ضرر بود .

تقریبا بزرگترین مزیت بوناس به عنوان یک امکان جانبی جذاب برای مشتریان در مارکت فارکس , قابل ضرر بودن آن و امکان حضور بیشتر در مارکت در زمان هایی است که معاملات افراد در ضرر قرار میگیرد .

با انجام این تغییر و عدم ارائه بوناس های قابل ضرر , عملا تنها یک نام از این امکان باقی مانده است و دیگر مزیتی برای کاربر ندارد اما در بروکر One Financial Markets مجددا امکان ارائه بوناس های قابل ضرر به همان شکل و سیاق سابق فراهم گردیده است و تمامی مشتریان می توانند از امکان دریافت 30 درصد بوناس قابل ضرر استفاده نمایند.

مزیت دیگر بوناس های قابل ارائه در بروکر One Financial Markets این است که این بوناس به هر واریز تعلق میگیرد و تنها مختص به اولین واریزی نیست ! به این معنی که چنانچه مشتری در 5 نوبت اکانت خود را فرضا 200 دلار شارژ نماید , در هر نوبت 30 درصد بابت بوناس دریافت کرده و میتواند از آن استفاده نماید.

4- ارائه لوریج مناسب به مبالغ بالا

در اغلب بروکر های دنیا زمانی که میزان موجودی یک فرد در مارکت بالا می رود به همان نسبت

از لوریجی که بروکر در اختیار وی میگذارد کاسته می شود .

به این صورت که اگر بروکری برای مبالغ زیر 500 دلار لوریج 1:1000 ارائه می نماید , در همان بروکر اکانت های بالای 10 هزار دلار لوریجی بیشتر از 1:200 دریافت نخواهند کرد و برای مبالغ بالای 100 هزار دلار این لوریج به 1:50 یا 1:30 نیز کاهش می یابد.

اما در بروکر One Financial Markets علی رقم این که در قوانین آن ذکر گردیده است که تعیین میزان لوریج قابل ارائه بر عهده بروکر است و میزان لوریج ارائه شده در شرایط مختلف ممکن است تغییر نماید اما در موارد زیادی مشتریان شاهد بوده اند که همان لوریجی که بر روی حساب های پانصد یا هزار دلاری دریافت می نمایند(لوریج 1:400) , در حساب های بالای 100 هزار دلار هم ثابت است و تغییری نمی نماید.

که این مطلب نشانه بسیار خوبی برای بنیه مالی بسیار قوی این کارگزاری می باشد که قبلا در خصوص آن مطالب دیگری نیز ذکر گردید و همچنین نشان میدهد که این بروکر هراسی از بزرگ شدن اکانت ها و کسب سود مشتریان ندارد.

5- امکان انجام معامالات یک صدمی در داوجونز و غیره

یکی از مواردی که اکثر مشتریان بروکر ها از آن شکایت دارند این است که نمی توانند با حجم های پایین بر روی شاخص های سهام (مانند داوجونز , نزدک و غیره ) معامله نمایند و در بین بروکر هایی که هم اکنون به ایران ارائه سرویس می نمایند معدود بروکر هایی هستند که چنین امکانی را داشته باشند و از اعتبار کافی نیز برخوردار باشند.

در بروکر One Financial Markets مشتریان میتوانند به سادگی با حجم های پایین بر روی شاخص های سهام معامله کرده و از این نکته در جهت ایجاد سود برای حساب خود بهره ببرند.

6- عدم محدودیت برای انجام معاملات اسکلپ

همان گونه که ذکر گردید server ای که معامله گران ایرانی در بروکر One Financial Markets در آن مشغول به فعالیت هستند دقیقا همان سروری است که مشتریان کشور های اروپایی در آن فعال هستند به همین دلیل این سرور دارای سرعت عملکرد بسیار بالایی بوده و اجرای معاملات بسیار سریع صورت می پذیرد. این نکته باعث می گردد که پلتفرم این بروکر شرایط بسیار مناسبی را برای انجام معاملات اسکلپ داشته باشد و بروکر نیز مشکلی با این گونه معاملات نداشته و محدودیتی برای این استراتژی ایجاد نمی نماید.

تجربه معامله گران و اسکلپر هایی که تا کنون این بروکر را  انتخاب نموده اند نشان می دهد که سرعت ثبت معاملات در این کارگزاری بسیار بالا بوده و در هیچ زمانی از شبانه روز محدودیت های مختلفی که سایر بروکر ها بر روی اکانت ها ایجاد می نمایند , به وجود نیامده است.

خصوصا با بالا رفتن مقدار بالانس حساب ها در اثر کسب سود , هیچ کارشکنی ای از سمت بروکر برای انجام معاملات به وجود نیامده است و همان سرعت و دقتی که در ثبت معاملات در یک حساب 500 دلاری وجود دارد با همان کیفیت در یک حساب 50 هزار دلاری نیز وجود داشته است که این امر را در کمتر بروکری شاهد هستیم مگر در بروکر های معتبر و طراز اول جهانی که دارای پشتوانه پولی و مالی قوی در این حوزه می باشند.

7- انجام شارژ و برداشت ریالی

یکی از مهمترین موضوعاتی که باعث راحتی خیال معامله گران ایرانی می گردد این است که بروکری که با آن فعالیت می نمایند راه مناسبی را جهت انجام واریز و برداشت های افراد در نظر گرفته باشد تا هم هزینه ها و کارمزد های انتقال آنان کاهش یابد و هم بتوانند به راحتی و بدون نیاز به پول های الکترونیکی نسبت به شارژ و برداشت در حساب خود اقدام نمایند

این امکان در بروکر One Financial Markets توسط وب سایت Maketp فراهم گردیده است تمامی واریز و برداشت ها به راحتی و به صورت ریالی قابل انجام می باشد .

کافی است مشتریان در زمان انجام شارژ از طریق یکی از راه های مختلف مانند چت زنده سایت , تلگرام , واتس آپ و … با پشتیبانی وبسایت Maketp ارتباط گرفته و تقاضای خود مبنی بر انجام شارژ یا برداشت را اطلاع رسانی نمایند تا به سرعت کارمندان بخش پشتیبانی نسبت به انجام آن  اقدام کرده و در کمترین زمان و با کمترین هزینه ممکن , این اقدام برای ایشان صورت پذیرد .

تمامی واریز و برداشت ها از طریق بانک های ایران و با استفاده از شماره حساب , شماره کارت یا شماره شبا صورت می پذیرد و همچنین قیمت های ارائه شده جهت خرید و فروش دلار نیز از روی قیمت خرید و فروش اسکناس نقدی دلار در هر لحظه محاسبه می گردد.

8- انجام برداشت های بزرگ بدون مشکل و با سرعت

یکی از مشکلاتی که اکثر معامله گران حرفه ای با آن مواجه بوده اند این است که با قرارگیری معاملات در سود و انجام برداشت های متوالی, به سرعت, کیفیت خدمات ارائه شده از سمت بروکر کاهش می یابد.

به طور مثال :

فرضا چنانچه یک برداشت 1000 دلاری در دو ساعت کاری به انجام می رسیده است برداشت 30 هزار دلاری چندین روز و حتی چندین هفته زمان میبرد تا تایید شده و برداشت شود به وضوح این نکته مشخص می گردد که بروکر تمایلی به کسب سود مشتری نداشته و ترجیح می دهد معامله گران هیچ گاه موفق به کسب سود های بالا در اکانت های خود نگردند .

این نکته میتواند به دلایل مختلفی از جمله :

  • مارکت میکر بوده 100 درصدی بروکر
  • توان پایین بخش ریسک منیجر بروکر
  • و یا عدم وجود بنیه مالی در پشت این کارگزاری ها باشد.

اما در بروکر One Financial Markets هیچ گونه مشکلی با کسب سود های بزرگ و انجام برداشت وجود نداشته و انجام چندین و چند برداشت بزرگ به صورت متوالی بدون کوچکترین محدودیتی قابل انجام خواهد بود و مهمتر از آن , با انجام چنین برداشت هایی هیچ گونه تغییری در کیفیت و سرعت انجام معاملات در پلتفرم معاملاتی بروکر نیز به وجود نخواهد آمد

جمع بندی :

در شرایط حال حاضر کشور به دلیل مسائل مربوط به تحریم ها و همچنین مشخص نبودن مسیر تصمیم گیری سازمان FATF در خصوص ایران که میتواند باعث محدودیت بسیار بیشتری برای ارائه خدمات بروکر های معتبر در ایران گردد وجود مجموعه AXfinancials و امکان ثبت نام با مدرک تاییدیه آدرس خارجی در بروکر بزرگی مانند One Financial Markets می تواند کمک زیادی به رفع دغدغه های معامله گران ایرانی در این مسیر نماید

اما همان گونه که میدانیم مطالعه صدها مطلب در خصوص چگونگی عملکرد یک بروکر نمیتواند به اندازه تست آن در شرایط واقعی مارکت فارکس , مشخص نماید که واقعا کیفیت آن کارگزاری به شکل می باشد بنابراین به تمامی دوستان فعال در این مارکت توصیه می نماییم با افتتاح یک حساب با حداقل مبلغ ممکن , نسبت به بررسی بروکر One Financial Markets اقدام کرده و نحوه عملکرد بروکر های طراز اول اروپایی در سرور های اصلی خود که برای اولین بار برای معامله گران ایرانی قابل دستیابی است را تجربه نمایند.

افتتاح حساب در بروکر One Financial Markets به سادگی و از طریق ارسال تصویر پاسپورت به همراه مشخصات معامله گر  شامل نام و نام خانوادگی , شماره موبایل , شهر و آدرس محل سکونت و آدرس ایمیل برای پشتیبانی مجموعه Maketp قابل انجام است.

پشتیبانی وب سایت Maketp بر روی تلگرام :@Maketp